mars 2011

Hue + Halong Bay

Vi var bare i Hue 1 dag, pågrunn av regn var det lite å finne på. Vi dro ut en liten tur med gruppa på kvelden, spiste middag og besøkte en kjent bar, Why Not Bar. Det var gøy. Dagen etter tok vito...

Hoi An

Kom til Hoi An etter en 12 timer lang togtur, det var ikke en hyggelig afære. Kjempe kaldt, trangt og langt. Så var det en time med buss fra Danang, til Hoi An. Hotellet vårt var veldig fint, å bye...

Nha Trang

Har hatt noen avslappende dager i Nha Trang. Tatt det helt med ro, ligget på stranden og opparbeidet oss en solid brunfarge. Utrolig fint her iforhold til de andre stedene vi har vært, så skulle eg...

Ho Chi Minh City (Saigon)

Vi kom til Saigon midt på dagen i går, veldig stor by. Var på et marked, gikk rundt i byen og utforsket det vi hadde tid til. Vi fikk noen nye reisepartnere i går. To gutter fra Amerika og en jente...

Sihanoukville + Chau Doc

Nytt land, nye muligheter. Vi har hatt noen avslappende dager i Sihanoukville. Vi hadde håpet på strålende sol, men fikk istede skyer og regn. Men det gjorde ikke så mye, jeg har vært litt syk så d...

- Killing Field -

I dag har vært en veldig blandet dag, mye miksa følelser på engang. Vi dro først til S.21 (Station 21),som var hovedbasen til khmer regjeringen. De tok over styringen av landet i 1975. På denne tid...

Angkor Wat

Stod opp klokken 04.45 på morgenen, dro på oss klærna og kastet oss inn i bussen som hadde avgang 05.00. Vi så på soloppgangen over tempelet, veldig fint. Først på dagen skulle vi til Angkor Thom, ...

Siem Reap

I går kveld møtte vi de vi skal reise med i Kambodsja, Vietnam og Laos. Aldersgruppen er ca 19 - 26, noe som passer oss utmerket. Alle var kjempe hyggelige og imøtekommende. Noe generelt alle backp...

Phuket + Bangkok

De to siste dagene har vært lange og kaotiske. Vi dro fra Koh lanta tidlig i går med speedbåt, på vei til Phuket oppdaget jeg at føttene mine hadde hovnet EKSTREMT mye opp. Veldig ubehagelig og ekk...

Koh Rok

Vi har vært på båttur i dag, dykket og latet oss på stranden. Blitt veldigsolbrente, så nå kan vi steke egg på magen. Det var som vi hadde hørt, fantatisk fint der. Nesten ingen turister og helt ro...

Elefantsafari

Jeg skrev et langt innlegg, men så fikk jeg slettet alt når jeg nesten var ferdig. Så nå blir det bare kort. Vi har vært på elefantsafari i dag, det var helt greit. Veldig turistopplegg. Du sitter ...

Koh Lanta

Da var vi på Koh Lanta, tusen ganger bedre enn Phi Phi. Nå bor vi på et resort og beachclub, Lanta Palace. Privatstrand, som er helt nydelig. Veldig eksotisk.I går skulle vi egentlig ta livet med r...

- Viewpoint -

I dag stod vi opp tidlig, tok på oss joggeskoene ågikk opp til ''viewpoint'', høyeste punktet på Phi Phi. Det var en svett afære, skjønte ikke helt hva vi ga oss utpå i 40 grader. Vi ble så dehydre...

Monkey Business

Vi sa vi skulle sjekke ut nattlivet igår, det ble det ikke noe av. To solbrente kropper fant ut at det var bedre å dyppe kroppen i aloe vera enn i alkohol. Det ble istede en sen middag, noen pils o...

Oslo - Helsinki - Bangkok - Phuket - Phi Phi.

Da var vi endelig på plass. Turen ned hit var ekstremt lang, vi brukte i alt 28 timer. Det gjorde det ikke noe bedre å ha en full finske foran seg på en 10 timers flytur til Bangkok, som skulle ha ...